Digitaal beheer mogelijk voor wijzigingsakten van rechtspersonen
Sinds 1 augustus 2021 kan de oprichting van een vennootschap (of een andere rechtspersoon) volledig digitaal en op afstand. Een tussenkomst van de notaris is nog steeds vereist, maar de partijen kunnen gewoon via een videoconferentie verschijnen. De authentieke oprichtingsakte wordt dan van op afstand ondertekend via de elektronische handtekening van de oprichters en de notaris.
Op 20 juni 2023 werd deze bestaande piste uitgebreid met de mogelijkheid om àlle authentieke oprichtings- en wijzigingsakten van rechtspersonen digitaal en op afstand te beheren.
Het gaat om wijzigingsakten in de brede zin, van statutenwijzigingen over wijzigingen van het voorwerp, omzettingen en herstructureringen, ontbindingen en vereffeningen en alle andere wijzigingen die het voorwerp zouden uitmaken van een authentieke akte.
24|04|2024
Fiscaal voordeel halen uit giften? Dit zijn de voorwaarden
15|04|2024
Vergeet je Reprobel-aangifte niet!
10|04|2024
UBO-formaliteiten niet nageleefd? Schrapping uit KBO!
02|04|2024
Pensioenhervorming definitief goedgekeurd: wat verandert er voor jou en je medewerkers?